Mitől jó vagy rossz egy weboldal?

augusztus 17, 2020
augusztus 17, 2020 Molnar-Csaba

Mitől jó vagy rossz egy weboldal?

A webdesign szó hallatán elsőre arra gondolunk, hogy ez a külső megjelenést takarja és hogy ez tetszik-e az embereknek vagy sem. Az igazság az, hogy a külső nem úgy fontos a weboldal esetében, mit gondolnánk. Az egyéni, szubjektív megítélés nem mérhető, így objektív szempontokat vizsgálunk annak eldöntésére, hogy jó vagy rossz-e egy weboldal.

Megfelel-e a kitűzött céloknak?

A design is egy kommunikációs forma és csak kisebb mértékben művészet. A webdesignnak célja van, mégpedig az, hogy eladják a szolgáltatást vagy terméket. Természetesen bizonyos esetekben fontos, hogy művészi design szülessen, de ennek is a kitűzött célokat kell szolgálnia.

A tetszetős design önmagában még nem tölt be feladatot, attól önmagában még nem lesz sikeres egy oldal, hogy szép. A designnal egy eredményt és célt kell elérni. Ezért fontos, hogy még a weboldal elkészítése előtt egy pontos célt határozzunk meg. Tisztában kell lenni, hogy eladásra, bemutatásra, szórakoztatásra akarjuk-e használni. Tehát annál hatékonyabb lesz a desig, minél tisztábban meghatározásra kerül a cél.

Az egyértelmű üzenet átadása

A design azaz a megjelenés szerkezetének célja, hogy üzenetet jutasson el a látogatónak. Ha ránézel egy weboldalra kérdezd meg magadtól, hogy teljesen világos-e az információ egy olyan user számára, aki először jár az oldalon? Az egyszerű UI lényege, hogy a látogatót nem kényszeríthetjük gondolkodásra, ösztönösen, intuitív módon kell kezelnie a weboldalt, mint ha már párszor meglátogatta volna. Ez bizalmat kelt az emberekben és növeli a konverzió mértékét, tehát jó.

A legfontosabb tartalom kiemelése

Ahogy a hétköznapi kommunikációban amikor a legfontosabb eseményeket/dolgokat mondjuk el barátainknak, úgy a weboldal kommunikációjában is ezt a logikát kell követni. Ki kell emelni a legfontosabb elemeket. A legfontosabb információk és funkciók amelyek elengedhetetlenek az üzenet továbbításához kerüljenek legfelülre, kiemelve, hogy a látogató egyből észrevehesse azt. Ennél kicsit kevésbé kiemelve kell megjeleníteni a kiegészítő információkat, amik segítenek megérteni a felhasználó számára, hogy mit miért kell tennie vagy tovább finomítják a fő mondanivalót. Ezalatt vagy aloldalakon megjelenítve jöhetnek a legkevésbé releváns és fontos kommunikációs elemek, amik jó ha megtalálhatóak az oldalon. Minél inkább egyértelmű logikát használunk, annál sikeresebb lesz a weboldal és a digitális kommunikáció.

Érd el a célközönségedet

Már az elején át kell gondolni, hogy kik lesznek a weboldal felhasználói és ehhez kell igazodni. Tisztában kell lenni a célközönség szokásaival, mindennapi rutinjaival, speciális igényeivel és ki kell szolgálni ezeket. Ha például a weboldal az idősebb generációnak szól, akkor nagyobb betűkkel, egyszerűbb leírásokkal kell dolgozni. Az a fontos, hogy megértsük mit szeretne a felhasználó és tegyük azért, hogy ezeket meg is kapja a weboldalon.

Mire figyeljünk?

A nehezen használható weboldal, rossz kommunikációs tartalom struktúra és technikai hibák (például: nem illeszkedik a weboldal a kisebb kijelzővel felszerelt okoskészülékekhez), mind mind olyan hibák, amik egyből szemet szúrnak a felhasználónak. Természetes, hogy egy jól felépített weboldal elnyeri a látogatók tetszését amellett, hogy illeszkedik az adott vállalkozás más marketing és PR elemeihez. Ha még nincs arculati kézikönyv,  marketing és design terv, ezeknek az eszközöknek a megalkotását érdemes szakemberre bízni, aki megvizsgálva ezeket a szempontokat elkészíti a sorvezetőt a későbbi kommunikációnkhoz. Érdemes pszichológiai trükköket is alkalmazni, amik komoly százalékokkal tudják megdobni az online értékesítést.

Molnár Csaba

, , ,

Vélemény, hozzászólás?

Contact

Vedd fel velünk a kapcsolatot

Megvalósítandó projekteddel kapcsolatban várjuk megkeresésedet.

Beszéljünk a projektedről

Egy finom kávé mellett tanácsadással segítünk, hogy milyen irányba induljon el digitális kommunikációd.

Digitális kivitelezés

Már tudod, hogy mit szeretnél és szükséged van fejlesztőcsapatra, akkor állunk rendelkezésedre.

Optimalizálás

Felmérjük és újraértékeljük jelenlegi megoldásaidat és segítünk kihozni belőlük a legjobb eredményt.

TEL: +36 20 3434 010

Contact